Stackarn ska banta.

Kisen ska banta. Det är svårt att förklara det för honom, men så är det bara. Jag säger alltid att han är storväxt och rejäl, för det är han: Hans pappa var en förvildad Norsk skogskatt. Men nu får jag erkänna att han faktiskt väger för mycket. Han är inte bara välväxt, han är... ja. Lite tjock. Och det är mitt fel! 
 
Så, nu ska jag köpa dyrare (lågkolhydrat-)torrfoder, väga upp hans dagliga portioner, och leka med honom extra mycket. Det är jättesvårt att få ner katter i vikt! Man inte kan ju inte ta med dem ut och springa, man kan inte kasta boll, man kan inte köra agility... för katter bryr sig inte:D Man kan inte göra någonting egentligen, utom att kasta godis som de får jaga eller jäklas med dem så de vill försöka mörda diverse leksaker. 
 
Jag har inte vägt honom, ska gå på känsla istället. Kriterierna för att vara normalviktig som katt är: 
1. Att man kan känna revbenen när man klappar dem.
2. Man ska kunna känna ryggraden lite grann, hela vägen från nacken till svansen. 
3. Uppifrån ska man kunna se en tydlig "midja".
4. Från sidan ska magen inte hänga ner, helst inte alls. 
 
Han ser faktiskt normalviktig ut uppifrån, men lite som den överviktiga i profil. 
 
 
#1 - - E:

Men det där är ju jättesvårt. Jag skulle få raka Yngve för att kunna se något sånt, han har en jättemassa päls. Eller så är han bara fet... 😬

Svar: Ehm, ja det är ju det som är grejen. Eller iallafall en del av grejen:D Och Yngve kanske inte uteslutande äter hemma..? Man vet ju aldrig:) När vi bodde i Hoby insåg jag att den 200-åriga mumietanten i huset mittemot matade Kisen med GRÄDDE och leverpastej:D
ceciliaxo.blogg.se