Upp och ner.

Effekten av min lilla kaloriökning i augusti 2017, som minskades igen efter jul, börjar synas nu. Dels är det större skillnad mellan omfånget på låren vs. rumpan, och dels får jag mindre fluff. Äntligen. Det är ingen rolig känsla att inte ens kunna få på sig sina stretchiga byxor!!
 
Kalorimässigt gick jag upp från 2100 (under flera års tid) till 2400 i augusti, ner till 2300 i oktober, 2200 i januari och 2100 sedan februari. Så det behövs inte så himla mycket för att förändra kroppen. Fler kalorier gör att man orkar lyfta mer, men jag märkte ingen markant skillnad i muskelmassa så nu låter jag bli att krångla mer förrän till hösten. 
 
Viktmässigt gick jag bara upp 1-2kg men det kändes som fett alltihop. Jag lyfter inte tungt nog för att skada muskelfibrerna tillräckligt mycket. Man måste provocera nybildningen som bara DEN om det ska bygga upp i volym och jag orkar helt enkelt inte:D 
 
Större och tyngre i januari:
 
Mindre och lättare idag: