Funk.

Igår blev jag extremt trött på mig själv och den funkiga tröttdepp jag har hamnat i. Sitter bara hemma, med korta avbrott för att typ gå hem till John (tar 4 minuter) eller ööööh jobba. Ni vet, dit man måste gå för att få lön varje månad och finansiera sitt liv bestående av att sitta på röven och glo på Netflix tills man blir ännu mer närsynt^^
 
I förra veckan bad jag chefen att ge mig tips om alla extrapass som ger kvalificerad OB (alltid pga. personalkris) och jag gjorde mitt första i fredags! "Kval" som det heter ger sisådär 500kr (före skatt) i timmen och utökar lönen med minst 2000kr. 
 
2000kr som jag kan skjutsa direkt in på sparkontot och komma en liten bit framåt mot köpet av egen lägenhet. Om jag inte tjänar extrapengar måste jag antingen gå upp i % på anställningsavtalet (ORKAR INTE!) eller offra lite fritid... vilket inte är samma sak som % eftersom massor av pengar = stark motivation^^ Och utan extra pengar lär jag inte kunna flytta till ett vettigt ställe med lägre hyra förrän jag är... 40?:/ 
 
Men! Åter till min funkdepp. Tvingade mig själv upp ur soffan och tog världens längsta promenad i kvällssolen. 12km blev det, längs Wämöleden! Den går genom 4km bokskog, en historisk park, två långa stigar längs havet... och som extra bonus vägen fram och tillbaka till centrum bredvid en lång urtråkig väg där bilar väsnas som fan^^