Fika med di äldre:)

Var hos mina morföräldrar idag. Tog med mig fika dit, och mormor trollade fram lite hon också. Men först tog vi tag i trädgårdssituationen: Tre gigantiska stenbumlingar måste bort! Grävas upp, bändas loss, och så med hjälp av brutalt våld och envishet rulla/välta bort fanskapen... iaf nån meter. Tur att vi var två som kunde hjälpas åt!!

Men på tal om fikat. Jag bakade hela kvällen igår, pga misslyckades totalt med både sockerkaka (!) och helt vanlig kladdkaka!! Sockerkakan blev superseg, som en studsboll. Och kladdkakan stelnade inte överhuvudtaget. Och då menar jag verkligen INTE ÖVERHUVUDTAGET. 

Gräddningstid 17-20 minuter. Efter 40 var det fortfarande ren chokladsås i formen, så jag gav upp. 

Minns faktiskt inte när jag var så klantig och orutinerad senast. Jag menar... hur länge har jag bakat kladdkaka? Typ sedan... -98??

Men jag har lagat mat också, och min ratatouille blev suverän!

(null)