Stel eller?

På onsdag ska jag gå på en sorts massage/idrottsterapi-undersökningsbehandling (mycket oklart hur det ska definieras:) för att kanske äntligen få reda på varför min högra höftled har varit låst sedan i december. Det besvärar mig inte särskilt mycket längre, eftersom hela mitt rörelsemönster har anpassats efter smärtan... jag har helt enkelt slutat göra rörelserna som gör ont. Det går automatiskt nu, så alldeles för lätt att glömma av hur konstigt det borde kännas!
 
Den primära teorin är att låsningen beror på att jag i själva verket är över-rörlig, vilket låter helknasigt. Så stel som jag är?? Kan knappt stretcha någonting. Men jag har ingen proffskoll på fysioterapi, så... 
 
Jag har iallafall läst mig till att över-rörlighet i höftlederna ofta gör att man även får problem med ländryggen. Det kan också leda till att man felbelastar ryggmusklerna på nåt sätt, så nedre magmusklern slutar jobba. Så jag kanske borde träna magen mer än en gång i månaden^^
 
Bra rotation inåt:
 
Min urdåliga rotation inåt: