Det ena eller det andra.

Jag går igenom två stadier när det gäller håret och lägenheten. Det är alltid det ena eller det andra: 
 
* Långt och naturligt vågigt hår... eller jättekort, plattat tills det är spikrakt. 
* Massor av snygga detaljer och färger hemma... eller minimalistiskt och neutralt (vitt).
 
Det hade varit bra att gilla medelvägen, men så smart är inte min hjärna. Med jämna mellanrum måste jag därför JÄTTESTÄDA. Först bära upp en massa grejer på vinden, för att någon månad senare släpa ner alltihop igen. Just nu är jag inne i den ljusa fräscha fasen så jag försöker rensa bort allting som känns onödigt. Byter gardiner till vita, skira... tar ner grejer från väggarna, hänger in jackor och paraplyer och sånt i klädkammaren, plockar ner lappar och vykort från kylskåpet... befriar soffan från kuddar.
 
Fantiserar om ett grått köksskåp, fristående, i trä. Lite lantligt och precis lagom brett för mitt lilla kök. Behöver verkligen bli av med alla synliga grytor, skålar, skafferivaror, kattleksaker. Men har letat i två år efter ett som faktiskt passar men hittar ingenting. Eller jo, svindyra. Suck. 
 
 
Eftermiddagsmellis.