Giving People (en bättre jul)

(null)

Jag ska hjälpa en liten familj i jul! En tjej som bor här i stan med sin 13-åriga son. Det blir matkasse, lite hembakat förstås, och antagligen gör jag risgrynsgröt också pga noll självbehärskning^^ Har lagt upp projektet på min instagram, och det har lästs av 64 personer... varav 6 har velat vara med, och tro det eller ej men det är standard! För alla mindre välgörenhetsprojekt. 

10% blir peppade! Och det ger förstås, i det här fallet, 300kr. Vilket på intet sätt är dåligt! Jag är absolut inte otacksam. Men lite förvånad. Har funderat lite på vad man annars gör av med (avsevärt mer än) 50kr på såhär års, och det är MYCKET.

Glögg och annat från Systemet. Pepparkakor i mängder. Skumtomtar. Saffran. Extrafint presentpapper. Nya julgranskulor. Kronljus till adventsstaken. Nötter. Sill. Frimärken. 

Äh, ni vet. Julgrejer. Jag gör det också! Men ändå. 

Äh, ska släppa det nu. Blir bra ändå! Och mamman som jag redan har sms:at med säger att de egentligen bara behöver själva maten<3