Hej igen lördag.

Var på 40-årskalas idag. Slutade jobba 14.45, dödstrött, men lyckades rycka upp mig efter trekvart, så jag klämde in mig i bilen tillsammans med tre personer och den flåsande bulldoggen Frankie.
 
Utomhuskalas just idag, på årets första normala sommardag! Solsken, ösregn, solsken, stormbyar, duggregn, solsken, supervarmt solsken, ösregn, iskyla... Men jag försökte verkligen njuta av att frysa! Har ju önskat mig kyla i EVIGHETER. Alla dessa tropiskt varma, sömnlösa, svettiga nätter... kvav luft, ökenvindar, klibbig hud... BLÄÄÄÄÄÄ. Så jag kämpade på. Hade gåshud typ puckelpist i flera timmar. 
 
Det var iallafall underbart klassiskt och svensk-tryggt. Smörgåstårtor, välkomstbubbel, partytält och altan, äppelträd, studsmatta, presentöppning framför hela familjen... kaffe och tårta, muffins, avec (också blä), Spotify på portabel högtalare, chips, nötmix, salta pinnar... och vid 21 började det blandas amatördrinkar^^ Precis lagom tid att pysa hemåt. 
 
Vi missade alltså alkoholpimplandet och det sista rycket (även det perfekt sommarkalas-svennigt): Varmkorv som nattamat! Men kanske nästa gång<3