Kunde ha gjort ännu mer!

Borde ha börjat anstränga mig mer för att spara pengar för flera år sedan. Så fort huset var färdigrenoverat, egentligen. Alltså... 2012?? För nu när jag har fingranskat mina utgifter, fakturor och "livsstilsbeslut" sedan i höstas och lovat mig själv att bli strängare sedan nyår har jag upptäckt massor av små diskreta hål i plånboken där det har sipprat ut slantar hela jäkla tiden. 
 
Exempelvis kunde man få 40kr rabatt hos fackförbundet om man kopplade ihop nånting med sitt lönekonto. Det har jag inte gjort förrän nu, vilket har kostat mig totalt 3600kr i onödan de senaste tre åren. 1200kr varje år. SUCK. Vet ni vad 1200kr är? Tur- och returbiljett + övernattning antingen i London, Keflavik eller Amsterdam. Dessutom har jag som en lat idiot tydligen godkänt att Tele2 tar ut en fakturaavgift på 35kr varje månad (??). DUBBELSUCK. 
 
Men nu är det slut på det där.