"Jag kör bil till en lokal där jag ska trampa runt i luften"

Idag är det lördag, och jag tänker dricka FLUFFKAFFE!!!!!!!!!! 
 
Jag tänker även titta på stand-up-showen "Ägd", för den finns tydligen på YouTube. Får inte nog av Schyffert och Lindström, de är så läskigt träffsäkra!! Och just "Ägd" handlar om ekonomi, om det moderna vardagslivet och de löjliga problem vi har skaffat oss. Det träffar mitt i prick. 
 
"Om vi ska gå i motsatt håll, alltså konsu-mindre istället fär att konsu-mera... (bra skämt där, tack tack) i framtiden, då kan det bli riktigt illa. Det blir Mellofredag med bara EN sorts chips! Det kan hända att bara varannat barn i villaområden har en jättestudsmatta. I värsta fall kan det till och med bli så att vi inte kan spola bort 40 liter färskvatten medan vi bajsar! Våra medmänniskor får då istället riskera att höra ett litet plums. De får gå igenom det traumat. De får försöka gå vidare i livet ändå"
 
"På söndagarna går man INTE i kyrkan. Nej nej. Man åker till en annan helig byggnad, till exempel närmaste köpcentrum, och offrar pengar till den högre makten att köpa saker man inte behöver för att imponera på människor som man inte tycker om"
 
"Barnen i Sverige har i dagsläget i genomsnitt 26 gosedjur var! Tjugosex! Och de är ändå inte trygga. Så det behövs uppenbarligen fler gosedjur och ett schema för att effektivt gosa med både Kalle Kanin och elefanten Putte tillräckligt mycket"