Blödig.

Efter 1 dygn med antibiotika kan jag nu kissa utan att skrika och svära. Tummen upp för KRY! Verkligen! Men som vanligt har jag världens bästa tajming, finns en risk att jag lyckas pricka in både urinvägsinfektion och mens under Sälenhelgen. Varför???
 
Jag lyckas nästan alltid tajma mensen med roliga saker. Nyårsafton, fördelsedagar, romantiska weekends i Göteborg, SPA-dagar (!!), Liseberg, flygresa till Skottland... OCH IRLAND!! Det verkar som att min livmoder är allergisk mot semesterdagar, storhelger... och glädje^^
#1 - - Anonym:

Hur lämnar man ett urinprov till KRY?

Svar: Det gör man såklart inte. Men om man jobbar på sjukhus tar man ett där för att man själv vill vara säker.
ceciliaxo.blogg.se

#2 - - M :

Rekommenderar spiral- har inte haft mens på 2 år! Fantastiskt skönt!

Svar: Jag har funderat mycket på spiral, men finns ett himla motstånd från vården mot att stoppa in dem i kvinnor som ej varit gravida. Dessutom, koppar kan ge otroligt förvärrad mens + hormonproblem... medan hormonspiral är just det, hormoner. Men visst funkar det för massor av kvinnor! Helt klart.
ceciliaxo.blogg.se