Annan sorts resa.

Inatt hade jag en sån där jobbig stressdröm när man ska åka utomlands och det är samma dag, måste få ihop nån sorts packning, bussen går, flyget går, måste dessutom hitta ett pendeltåg (var sjutton bodde jag nånstans??) och samma dag skulle jag flytta ett kylskåp (eller vit bokhylla, mkt oklart) med hjälp av vännen S. Resan skulle gå till något varmt paradis, jag hade visioner av en pool och palmer medan jag försökte packa en resväska som aldrig blev påfylld ändå. Provade min enda bikini, där underdelen plötsligt inte passade ihop med överdelen. Trosan var mörkgrön och överdelen mönstrad med Tintin (??). Har aldrig läst en Tintin-tidning i hela mitt liv.
 
Flyttandet av "kylskåpet" krävde en sorts pallvagn, en sån med bottenplatta och långa handtag, tillverkad i en sorts metallrör. Såna man använder om man jobbar på ett fabrikslager eller liknande. Vännen S såg dock att bottenstödet var borta, så vi var tvungna att skaffa en massa vitt rep (för att det skulle matcha. Gode värld alltså!) och försöka snurra fast eländet vid handtagen och sedan släpa bort möbeln utan hjul undertill.
 
Vi höll på med repet i evigheter samtidigt som olika människor kom fram till mig och sa att tiden rann ut för resan. Snabbt gick det. Och när jag äntligen bestämde mig för att "Skit i packningen!! Jag köper allt på plats!!" så var jag tvungen att jaga mitt resesällskap ner för en evinnerligt lång vriden trägång med infällda (i princip osynliga) dörrar utan skyltar.
 
THE END.