The Herp^^

Herregud vad herpes kliar!! Eftersom detta är mitt livs första omgång med aktivt herpesvirus så känner jag mig samtidigt allmänt krasslig. Ont i halsen, svullna lymfkörtlar, sånt där. Men förutom det så är klådan det absolut jobbigaste. 
 
Men ”tack vare” att jag hade jobbig acne när jag var yngre, och många enstaka finnar efter det, så har jag åtminstone en hög tolerans för att gå omkring utomhus med röda fläckar i ansiktet^^
 
Och vet ni vad? Jag tänker hantera herpesen på samma sätt som epilepsin! Prata öppet om den, aldrig hymla med hur obehagligt det känns, inte låtsas som att jag inte bryr mig. Det pratas för lite om det här! 
 
1 miljon svenskar får 1-3 herpesmunsår varje år. En hel miljon människor!
#1 - - Anonym:

1 miljon och inget botemedel som verkligen funkar än!!!

Svar: Det är inte klokt! Otroligt frustrerande sjukdomatillstånd, krånglade aktivt i 8 dagar för mig denna gången och har fortfarande en skorpa på underläppen.
Cecilia Svensson