Sex eller sova?

Jag tittade nyss i kalendern och såg att detta är en sån där underbar vecka när jag jobbar måndag men är ledig tisdag! I ett perfekt universum skulle man alltid jobba bara varannan dag... eller vad tycker ni? Och i det perfekta universumet skulle alla bara behöva jobba 80% men ändå få heltidslön^^
 
Jag tror inte att jag någonsin kommer vilja jobba 100% igen. Efter två år på 81% är det fullständigt obegripligt hur jag klarade mig på alldeles för lite sömn och ingen riktig sinnesro förut. Och hur hinner folk träffa sina barn? Åka iväg någonstans? Ta hand om hus och trädgård? Laga mat, tvätta... ligga med varandra?? Jag menar, om man måste prioritera mellan barn, tvätt, SÖMN eller sex, vem sjutton lyckas ens hålla sig vaken för att välja?
 
Det måste vara totalt hopplöst. Eller åtminstone en källa till STRESS.