Set, jump, GO.

Innan jag möjligen, eventuellt, kanske testar att börja springa lite igen MÅSTE jag få upp lite flås. Det skulle vara för deprimerande att känna alltför stor skillnad mellan min gamla person som dundrade fram som 5min/km-terränglöpare, och min nuvarande kropp som får håll av att jogga 2km. 
 
Jag gjorde lite olika saker ute på Saltö, där den kyliga dimman kändes som ett moln från Nordpolen. ”Sommar” i södra Sverige (Enligt meteorologerna)...
 
Men åter till självplågandet. Intervaller. 
 
1. Backlöpning maxhastighet 5 x 3. Två minuters vila mellan set.
 
2. Jämfotahopp upp för klippkant i knähöjd + upphopp på planmark. 10 + 5 x 3. Tre min vila mellan set.
 
3. Lutande (uppåt) armhävningar + krabbgång med gummiband 5 + 10 x 3. Två minuters vila mellan set.
 
4. Utfallshopp med gummiband + rak benspark bakåt 10 + 10 x 3. Två minuters vila mellan set.
 
Jag kom upp i maxpuls 174 (efter både löpningen och upphoppen). 
 
 
Mina kläder luktade nog ganska äckligt efteråt:D