Scones. MMmmmmm.

Tänkte handla mat idag, för kommande jobbveckan. Skrev ihop en lista över billigast möjliga (men goda ) grejer att använda ihop med sånt jag redan har hemma... men sen kom jag ihåg ett lysande exempel på multifunktionell middag. Sconespizza!! Det kunde jag göra utan att handla överhuvudtaget. Precis som jag kan göra jobbfrukostar i form av bärsmoothies, kokta ägg, knäckemackor osv. Mellanmål har jag också hemma: Bananer!
 
Så jag klarar mig alla jobbdagarna. Skönt. Mitt bästa tips för att kunna ta det lugnt på kvällarna är att äta samma saker varje dag och se till att ha det hemma i större mängder. 
 
Det var faktiskt så jag växte upp. Storkok! Köttfärssås, soppa, skinkstek, potatisgratäng, raggmunkar, pannkakor, potatismos och fiskpinnar... Superpraktiskt. I synnerhet för ensamstående mamma<3