En portion för 10kr.

Har börjat följa @portionenundertian på instagram, och om ni är sugna på att pyssla ihop billig vardagsmat så rekommenderar jag er att göra likadant! Jag har följt henne lite varstans ett tag nu och är faktiskt imponerad! Finns även @spisoppmaten som är ännu mer engagerad... jag har precis lärt mig att man kan sätta ändstumpen av både sallad och purjolök i helt vanliga glasburkar med vatten i och vänta på att de börjar växa upp igen! Det blir väldigt varierande resultat, men känns som "krukväxter" på min kompetensnivå:)
 
Idag matpreppade jag inför kommande jobbveckan genom att göra lasagne med tonfisk, men det låter mindre konstigt om man kallar det för pastagratäng. Italienare skulle inte godkänna lasagne med konserverad fisk:D 
Nerifrån och upp: 
 
* Tomatsås
* Lasagneplattor
* Tonfisk, riven ost, bechamelsås
* Lasagneplattor
* Rivna morötter, riven ost, tomatsås
* Lasagneplattor
* Tonfisk, riven ost, bechamelsås
* Lasagneplattor
* Bechamelsås, riven ost.