"8848"

Igår, ivrigt påhejad, köpte jag något som jag ALDRIG brukar göra:
 
ETT DYRT KLÄDESPLAGG!
 
För jag är annars en hopplös rea-shoppare. Försöker alltid fynda och fegar inte för att handla 90% av min garderob på H&M, Lindex, Sportamore och Cubus. Men faktum är att jag verkligen behövde en vind- och regntät jacka i praktisk längd och färg, med rejäl huva och dragkedja/krage som går att knäppa ända upp till näsan:D
 
Så... "Passion Parka" från 8848. Jag har ingen aning om vad fanken 8848 betyder, men har förstått att det är ett riktigt hardcore friluftsmärke. Sånt där som seglare, bergsbestigare och andra jobbiga typer använder för att inte frysa ihjäl när de håller på och galenskapar sig i ösregn eller snöstorm^^
 
 
Mina alternativ för höst/vinterjackor är annars flera år gamla och väldigt slitna. Grå jättesnygg ullkappa (3 år), lila noppig ullkappa (5 år), grå fodrad bomullsjacka med trasiga muddar (9 år!!), eller jätteful svart dunjacka som sätter vita småfjädrar på alla mina kläder hela jäkla tiden (6 år). 
 
Men nu känner jag mig tämligen rustad inför vintern! Behöver bara köpa ett par riktigt bra kängor också (gärna Gore-Tex) och några nya jeans (utan hål i skrevet).