Kläm på brösten!job

Just nu lär jag mig en väldig massa om bröstcancer. Det är nämligen där jag har stått de senaste arbetsdagarna: Bredvid kirurger som avlägsnar tumörer och lymfkörtlar från bröst och armhåla. Det är så vansinnigt skrämmande, men jag ställer så många frågor jag kan utan att störa, och är med och känner i såret när jag kan och får. Försöker lägga allt på minnet.
 
Olika tumörer känns på olika sätt, men de flesta är oerhört hårda. De sitter FAST i vävnaden, inte alls så flyttbara som körtlar eller fett. Andra sorter känns som smågrus, knottror, medan ytterliga andra faktiskt kan kännas som en grop (?). Det de alla har gemensamt är att de känns konstiga på nåt sätt, de känns fel
 
Så känn på era bröst, tjejer. Varje månad. Vänta inte tills det blir dags för mammografi-screening.