Gorm och bjällerklang.

Väldigt spännande morgon, detta. Och otroligt blåsigt fortfarande pga stormen Gorm. Det har pratats jättemycket om den idag, i synnerhet på nyheterna förstås, men jag undvek det värsta av oljudet inatt genom att gå o lägga mig redan 22:30. Med supereffektiva öronproppar:) Fick först i efterhand veta att taket på Kronans köpcentrum hade flugit av och nästan mosat en massa busshållplatser vid parken! 
 
Halvligger just nu till sängs bland fluffiga täcken och kuddar. Väntar på att illamåendet och paniken ska dyka upp. Det brukar ta 4-5 timmar efter doshöjning, och jag tog tabletterna vid 13-tiden. Så jag räknar med att eftermiddagen blir jätterolig^^
 
Har funderat en del på lämpliga ge-bort-presenter till julafton. Har bestämt var jag vill vara, och mamma är också välkommen! Dessutom kan vi ha en liiiiiten lillejulafton 23/12, vilket blir en bra uppvärmning inför vad som verkar bli rena jättekalaset den 24:e:) 
 
Men, åter till ge-bort.grejerna. Jag tycker att blommor är urtråkigt, men vill inte bara göra kakor, så funderar på en fikasak och en vardagssak. Så: 
 
* Granola med smak av honung och kardemumma. Om man tillsätter äppeljuice innan man sätter in plåten i ugnen får man en fin smak av äppelpaj på det hela! Och så lite sultanrussin och sötmandel i efteråt. 
 
* Biscotti med vit choklad och apelsinskal. 
 
Jag har gett bort liknande saker förut, och fått väldigt positiva reaktioner. Så det känns både "lagom" och lämpligt i sammanhanget. Själva julbordet blir dessutom knytis, så jag får chansen att laga mina julfavoriter även i matväg! Delikatesskroppkakor, grillade kamben och Betaniabröd<3